L’accident d’un camió cisterna torna col·lapsar l’AP-7

L’incendi del vehicle de transport obliga a tallar l’autopista a Barberà del Vallès i provoca cues durant 10 hores Els

  • L’incendi del vehicle de transport obliga a tallar l’autopista a Barberà del Vallès i provoca cues durant 10 hores
  • Els usuaris es mostren indignats davant les contínues incidències i accidents, agreujats per l’aixecament dels peatges
  • La Generalitat estudia prohibir el pas dels camions en cap de setmana o limitar la velocitat a la zona més conflictiva

Leer la noticia completa

 

L’accident d’un camió cisterna torna col·lapsar l’AP-7

L’autopista AP-7
s’ha tornat a convertir aquest dijous en una veritable ratera. L’
accident d’un camió cisterna
, que s’ha incendiat, ha obligat a tallar la via des de les set del matí a l’altura de
Barberà del Vallès
. Les cues han arribat a la
vintena de kilòmetres en sentit a Tarragona al migdia
, tot i que cap a les deu del matí s’han reobert fins a dos carrils de circulació mentre els bombers intentaven netejar la zona de l’accident. Les retencions s’han allargat durant prop de 10 hores.


Cinc hores a retirar el vehicle accidentat
En sentit nord, les retencions han arribat als 17 kilòmetres de forma intermitent. Les afectacions també s’han traslladat a altres vies com la B-23, C-58, i B-30 i a la C-59 donis de Palau-solità i Plegamans (Barcelona) i a la C-17 donis de Parets del Vallès (Barcelona) als enllaços a l’AP-7.


El conductor del camió ha sortit il·lès
després d’incendiar-se’l seu vehicle, i fins al lloc s’hi han desplaçat sis dotacions de Bombers de la Generalitat, que han aconseguit netejar la taca d’oli provocada per l’accident cap a les 11 del matí i al migdia han aconseguit retirar-lo de la via.

La mateixa AP-7 ja va registrar retencions de fins a
20 kilòmetres durant l’operació tornada
del pont de la segona Pasqua. També durant l’operació sortida de divendres i dissabte es van produir importants retencions que es van repetir dimarts per diversos accidents a Vilafranca i la Gornal. De mitjana a aquesta via hi ha 126 kilòmetres de retencions cada setmana.
Possibles mesures
Unes cues que no es veien des d’abans de la pandèmia i que ara, amb la tornada a l’activitat i
especialment, l’eliminació dels peatges
, sembla que s’han agreujat. Davant d’aquesta situació de col·lapse de la via, la Generalitat ha anunciat que està estudiant mesures per intentar minimitzar la situació.


La portaveu de l’executiu català,
Patrícia Plaja
, va avançar la possibilitat de
prohibir la circulació dels camions durant el cap de setmana
a partir del proper pont de Sant Joan. Una mesura que no és nova, donat que
ja es va fer servir els diumenges de setembre
davant la congestió registrada. El mateix president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha afegit la necessitat de desviar una part considerable de les mercaderies que es transporten a través de les carreteres cap a alternatives com la xarxa ferroviària.
D’altra banda, el Racc ha plantejat la necessitat de
prohibir els avançaments dels vehicles pesants
durant les franges horàries de més trànsit i en els trams més sensibles davant l’increment de la mobilitat arran l’aixecament dels peatges a les principals autopistes com l’AP-7. Recorden que
«l’ús excessiu» del carril de l’esquerra
no permet guanyar temps en els avançaments als camions, ni representa un increment de la seguretat, sinó que incrementa la congestió.
Els transportistes amenaçats
Unes propostes que
no han agradat gens als transportistes
, que creuen que se’ls assenyala injustament. Expliquen que des de fa 4 anys, ells estan obligats a circular per l’AP-7, i que, per tant,
no són els culpables de les congestions
que es viuen a l’autopista. Recorden que el 2018 ja els van obligar a circular per l’autopista i ara que és gratuït consideren injust que els obliguin a estar aturats.
El president del Gremi de Transports i Logística de Catalunya, Antonio Martínez, diu que la proposta del Govern que els camions no circulin els caps de setmana per l’AP-7 no només perjudicaria els camioners, sinó que faria mal a l’economia. Martínez adverteix que
el 70% de les exportacions surten del país a través d’aquestes vies
i que aturar-los el dissabte a Tarragona suposaria arribar a destinació dos dies més tard. En aquest sentit, afegeix que hi ha alternatives per millorar el trànsit, com
més controls policials per evitar males conductes de conducció
, o carrils especials per a transportistes.
Imagen principal: /images/6603680?w=1600&preview=1654777219213.jpg

Leave a Reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

diez + veinte =